.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پالايشگاه نفت ساري منتظر سرمايه‌گذار

فرماندار ساري گفت: احداث پالايشگاه نفت ساري كه يكي از مصوبات سفر هيئت دولت در سفر اول به مازندران بوده است، منتظر سرمايه‌گذار است.

محسن زراعي بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس در مورد راكد ماندن پروژه احداث پالايشگاه در منطقه كياسر شهرستان ساري افزود: براي احداث پالايشگاه، مجوز از سوي محيط زيست صادر شده است و به بخش خصوصي نيز در اين ارتباط فراخوان داده شد.
وي افزود: با يك سرمايه‌گذار تا مرحله نهايي پيش رفتيم كه البته اين سرمايه‌گذار توان سرمايه‌گذاري در اين بخش را نداشت.
زارعي ادامه داد: در حال حاضر با يك شركت نفت طبرستان در مرحله اوليه طرح سرمايه‌گذاري در اين بخش هستيم تا در حوزه اقتصادي، سرمايه‌گذاري اين شركت نيز بررسي شود و همچنان اعلام مي‌كنيم تا زماني كه سرمايه‌گذاري پيدا نشود پيگيري‌هاي اين طرح ادامه داد.
فرماندار ساري در مورد خبر احداث كارخانه خودروسازي در گهرباران شهرستان ساري كه از سوي مسئولان شهرستاني مطرح شده بود در پاسخ به فارس بيان داشت: درخواستي براي احداث كارخانه خودروسازي از سوي شركت سايپا مطرح شد كه در حوزه اقتصادي استانداري مازندران در مرحله مطالعه طرح قرار دارد و هنوز عملياتي اجرايي نشده است، ما در مرحله كارهاي اوليه هستيم تا زمين به سرمايه‌گذار تحويل نشود هنوز اتفاقي خاصي نمي‌افتد.

* معضل زباله
فرماندار ساري كه پس از حدود يك ماه از فوت يك جوان در داخل شيرابه‌هاي زباله ساري در روستاي «ارا» به ميان خبرنگاران آمده بود در پاسخ به سؤال متعدد خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي در مورد معضل زباله ساري نيز گفت: در شمال كشور به خاطر وضعيت خاص اين استان زباله هم تر است و هم خشك كه آسيب زيادي به محيط زيست مي‌رساند و عدم تبديل آن به كمپوست مشكلاتي را ايجاد مي‌كند.
وي ادامه داد: در حال حاضر زميني به شهرداري ساري تحويل شده است كه جداي از آن موسسه بازيافت به دنبال گزينه ديگري به غير از كمپوست براي شهر ساري است.
زارعي در مورد طي كردن 140 كيلومتر مسير براي دفع زباله نيز بيان داشت: مسيري كه در اين بخش طي مي‌شود فقط 100 كيلومتر است كه براي دفع شيرابه‌هاي آن نيز ابلاغ شده است تا امكانات تصفيه در اين بخش فراهم شود.
وي با اشاره به اينكه در اين بخش فقط براي طي كردن مسافت هزينه مي‌شود كه در شرايط فعلي بايد هزينه را بپذيريم، افزود: به دنبال تكنولوژي جديد در اين بخش هستيم.
فرماندار ساري با بيان اينكه بعد از تحويل زمين پيمانكار بايد اين تكنولوژي را به مدت يك و نيم سال آينده فراهم كند، خاطرنشان كرد: براي احداث كارخانه كمپوست براي 500 تن زباله 10 تا 15 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
زارعي در ارتباط با پيش آمدن ممانعت‌هاي اجتماعي براي اجراي اين طرح نيز گفت: وقتي محيط زيست مجوز را بدهد، محيط زيست نيز بايد در اين ارتباط پاسخگو باشد.
وي تصريح كرد: شهرداري ساري حدود 600 ميليون تومان براي حمل و جمع‌آوري زباله در شرايط فعلي هزينه مي‌كند كه اين هزينه‌كرد در شرايط فعلي يك چيز طبيعي است؛ جداي از آن براي حل معضل پديده زباله در ساري وزارت كشور نيز وارد عمل شده است.
موضوع تكدي‌گري و انتقال پادگان ساري به خارج از شهر نيز از ديگر سؤال‌هاي خبرنگاران از فرماندار ساري بود كه وي در اين ارتباط گفت: هنوز انتقال كار پادگان ساري انجام نشده است اما به عنوان يك مصوبه از دستور خارج نشده است.
زارعي در مورد تكدي‌گري نيز تصريح كرد: تكدي‌گري جرم مشهود و تضييع حقوق شهروندي است كه نيروي انتظامي بايد در اين زمينه برخورد كند و بهزيستي نيز به تنهايي متولي جمع آوري نيست بلكه يك موضوع چند بعدي است.

* آزاد سازي سواحل
فرماندار ساري در پاسخ به سؤالي در مورد آزادسازي سواحل و ساماندهي اين مسئله نيز اظهار داشت: براي ساماندهي هر كيلومتر از سواحل بايد يك و نيم ميليارد تومان هزينه كنيم كه در اين ارتباط تاكنون براي توسعه زيرساخت‌ها 5 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي از مشخص شدن 100 نقطه گردشگري براي توسعه گردشگري در استان خبر داد كه چشمه آب معدني سورت، كنار سد شهيد رجايي و احداث چند پارك در شهرستان ساري از جمله اين بخش‌ها هستند.
زارعي در پاسخ به سؤالي درباره كم‌كيفيت بودن نان واحدهاي آزادپز و وضعيت ميدان ميوه و تره‌بار شهر ساري نيز بيان داشت: نظارت مناسبي براي كيفيت صورت مي‌گيرد و براي بخش ميدان تره‌بار نيز اقدامات مناسبي در دست اجرا است.
وي از انتقال بازار تركمن شهرستان ساري به بازار رضا نيز گفت: اين بازار انتقال داده شد و مكان اين بازار نيز مربوط به شهرداري ساري است كه بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بچه هاي سفيد كوه اراء 3 تير 1389
شمال نيوز محترم 1-نميدانم كه چرا اصرار بر انتشار اخبار نادرست داريد. جواني كه در شيرابه هاي زباله هاي شما جان سپرد و سه فرزندش يتيم شدند اهل روستاي ولو يه بود و در زمين متعلق به روستاي ولويه جان سپرد نه اراء. 2-وقتي صحبت از زباله ها ميشود آنرا منتسب به روستاي اراء ميكنيد،اما وقتي از احداث پالايشگاه نفت (كه آنرا نيز ما مخالفيم ) و قرار است در روستاي اراء احداث شود منتصب به كياسر ساري منماييد همانطور كه معدن فلورين اراء كه مواجبش به جيب ديگران ميرود را نيز منتصب به كياسر مينمايند. منتصب كردن زباله ها به روستاي اراء باعث بد نامي روستاي عالم پرور اراء شده است .در صورتي كه از مخالفين سر سخت ريختن زباله در اين منطقه ارائيها بودند و با وعده دروغين مسئولين وقت كه گفتند 4 ماه بيشتر در اين منطقه زباله نخواهيم ريخت و جريان موقت است و اينكه اين مسئله سياسي است و .... اين عمل انجام گرفت در صورتيكه محل دپوي زباله زميني است متعلق به همان روستاي ولويه كه جوانش در شيرابه هاي زباله گرفتار آمد و بابت دادن اين زمين بيش از 200 ميليون پول گرفته اند و اين چه ربطي به اراء دارد. و از شما خواهش ميكنم با اعزام گزارشگر به روستاي اراء و منطقه حقايق را آنطور هست بنويسيد نه آنطور كه دلتان ميخواهد و يا شنيده ايد و يا اينكه به شما ديكته ميكنند . از شمال نيوز بعيد است،در رفتارتان تجديد نظر نماييد.
نا شناس 3 تير 1389
مازندران با نبود زنده یاد مرحوم کردان یتیم شد
بچه هاي سفيد كوه اراء 8 تير 1389
شمال نيوز لطفا اخبارت را اصلاح كن
1- آن جوان اهل روستاي ولوويه بود.
2-شيرابه هاي زباله در زمين روستاي ولويه است نه اراء برويد سوال كنيد و خودتان ببينيد.
3-احداث پالايشگاه اگر بشود كه خدا كند در اين منطقه نشود در منطقه ي كياسر ساري نيست در منطقه ي اجيردشت اراست كه سرچشمه ي رود تجن است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.